Obal stereotypy!

Zauważyłeś tendencję do podporządkowywania z góry ludzi?
Jaka jest Twoja pierwsza myśl, gdy zobaczysz mężczyznę w garniturze z teczką?
Jaka jest Twoja pierwsza myśl, gdy zobaczysz osobą puszystą?

Jesteśmy podatni na wpajanie nam do głowy, iż to, co mówi społeczeństwo, mam tu na myśli w dużej mierze nasze otoczenie oraz mass media, jest prawdą.


Kiedyś zastanawiałam się nad tym, jak postrzegają mnie ludzie. Zrobiłam mały eksperyment.
Wybrałam osoby, które znają mnie tylko na "cześć" oraz takie, które muszą znosić mnie na co dzień (kocham Was! "Nie musisz być wariatem, żeby ze mną przebywać. Wyszkolę Cię!" :)).
Każda grupa miała totalnie inne zdanie. Łączyło ich tylko to, że jestem osobą niezwykle optymistycznie nastawioną do życia i wiecznie uśmiechniętą.

Jeżeli klasyfikujemy innych ludzi, dodajemy im z góry określoną łatkę, co sprawia, że wiemy, czy warto z tą osobą wejść w jakąkolwiek konwersację, czy też nie.

Mimo mojego wykształcenia, a jestem internacjologiem, w środku jestem... osobą, która słucha ciężkiej muzyki i kocha horrory. Da się?
Znacie powiedzenie jak Cię widzą, tak Cię piszą? Słyszałam je od maleńkości! 

Musisz być taka siaka i owaka. Nie, nie musisz. 

Nabierz do tego dystansu. Przestań oceniać siebie pod kątem innych ludzi!
Co jest ważniejsze, Twoje szczęście i robienie tego, co kochasz, czy zdanie osób, które może spotkasz dwa razy w życiu?
Kiedyś usłyszałam, że jestem oryginałem. Tak, ponieważ potrafię myśląc pozytywnie, działać pod swoim kątem, nie patrząc na to, co mówi chociażby monitoring osiedlowy. Jestem również osobą bardzo samokrytyczną oraz z dystansem do siebie samej. 

Odnajdź pewność siebie, jesteś wyjątkowy! Nie ma na świecie drugiej, takiej samej osoby jak Ty! 

Jeżeli są osoby, które sprawiają, że ją tracisz, pozbądź się ich ze swojego życia! Nikt nie powinien sprawiać, że czujesz się źle. Podziękuj im z uśmiechem i realizuj swoje postanowienia!

To, jak poprowadzisz swoje życie, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.

Dziś przed nami kolejne miasto, tym razem to, które znam lepiej niż miasto, w którym się urodziłam. Chętni na piernika?

Komentarze

Popularne posty

Działo się w Gnieźnie… czyli spotkanie zblogowanych kobiet.

Samo się nic nie zrobi!

Zmiana za zmianą i kolejne zmiany.